Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Społeczeństwo

Radni przeciw podwyżkom śmieci

2015-04-18 20:46
 

Nie będzie proponowanej podwyżki cen za wywóz odpadów komunalnych. Sprawdź, którzy radni głosowali za zwiększeniem opłaty za śmieci.

Przypomnijmy, że w wyniku przeprowadzonego przetargu, najniższą cenę przedstawiła gminna spółka MPGK i wynosi ona 2 924 759,51 złotych brutto. Gmina po rozstrzygnięciu przetargu dokonała analizy kosztów związanych z funkcjonowaniem systemu gospodarki odpadami, na podstawie czego ustalono, że obowiązujące stawki są niewystarczające na pokrycie wszystkich kosztów.

Podczas piątkowej sesji Rady Miejskiej w Mogilnie dzięki większości głosów radnych, uchwała dotycząca podwyżki dotychczasowych cen za wywóz odpadów komunalnych została odrzucona.

- Mnie na pewno będzie stać na płacenie po tej proponowanej podwyżce, ale są też inne osoby, których może nie być stać - mówił przed głosowaniem radny Paweł Molenda.

Za nowymi, zwiększonymi stawkami z kwoty 7 zł/os. na 9 zł/os. za śmieci segregowane oraz z 14 zł/os. na 18 zł/os. za wywóz odpadów niesegregowanych zagłosowali: Elżbieta Sarnowska, Teresa Kujawa, Grzegorz Stochliński, Konrad Andrzejewski, Iwona Golis, Piotr Kaźmierczak, Ewa Kwit, Maria Lewandowska oraz Łukasz Drzazgowski.

Na podwyższone stawki nie zgodzili się: Janusz Myszkowski, Barbara Lech, Małgorzata Źrałka, Ewa Szarzyńska, Halina Gajewicz, Maria Malczewska, Katarzyna Barczak, Michał Jakubowski, Karol Nawrot, Paweł Molenda oraz Zbigniew Spólnik.

W związku z zaistniałą sytuacją gmina Mogilno musi ogłosić kolejny przetarg i wyłonić firmę, która zaproponuje odpowiednie stawki w odniesieniu do obecnych opłat pobieranych od mieszkańców. Jednak, w przypadku gdy cena po przetargu znów będzie wyższa, radni będą musieli podjąć ponownie decyzję w sprawie podwyżki cen. (AS | fot. arch.)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [108]» dodaj komentarz   

 » śmieci (komunalka | 04-05-2015, 04:33:52)

Drodzy radni, co głosowaliście przeciw. Pomyśleliście o tych pracowników komunalki, którzy stracą pracę jeżeli kolejny przetarg wygra firma zewnętrzna. Na pewno tańsza przez rok a potem.......-podwyżka na maksa. Nie wspomnę o jakości usług. Nawet po podwyżce nasze stawki nie są wygórowane. Ale co to obchodzi radnych! Byle elektorat był zadowolony. Kolejne wybory się zbliżają.

 » Do (mr.zoob | 22-04-2015, 23:41:44)

Masz rację . Ja bym ostatnio skosił tego golfa pod kamerą na PKP !!!!!!!! Zero kierunkowskazów !!!! Święta krowa . Następnym razem mu załaduję . Mam kamerę w aucie i nagram cwaniaka jako dowód w sądzie . Z żoną jechał .

 » Zbieg (okoliczności | 22-04-2015, 23:31:38)

Zalatue mi tym ,że osoba nick kujawiak , to ta sama co wielkopolanin . Przemysław M . ??????? . No sorry .

 » do Edi (mieszczuch | 22-04-2015, 23:04:50)

Wyliczenia Twoje są nie ścisłe. Śmieci segreguje 20378 mieszkańców, a 879 osób złożyło deklaracje o nie segregowaniu . To tyle w temacie. Pozdrawiam.

 » ona (marian | 22-04-2015, 17:23:02)

Pani rejestratorka chyba powinna zakończyć swoją karierę.Komputer to chyba do niej czarna magia(znowu usiądzie i pół godziny będzie rejestrowała pacjenta z gumą w ry...) Bardzo wysoka kultura osobiata-bardzo!

 » E (on | 22-04-2015, 17:18:44)

Teraz w rejestracji to wszystko idzie szybko i sprawnie.Panie są bardzo miłe i odpowiedzą na wszystkie niezbędne pytania.Wiem bo często jestem w przychodni.I taka załoga powinna zostać na stałe..a pani Kwit...cóż cos się kończy coś zaczyna:)

 » ŚMIECI (MOGILNO | 22-04-2015, 17:06:21)

PROPONUJE ZBLOKOWANIE MIASTA KAŻDY CO MA POJAZD NA BLOKADE np.W PONIEDZIAŁEK OD 7.00 DO BULU A TO NIE PROBLEM PRZY REMONCIE NA HALLERA.

 » Do Obi (Kujawiak | 22-04-2015, 16:08:28)

Po raz kolejny pokazujesz swój brak umiejętności czytania... Pewnie,że nie ja decyduje...Ja tylko rozważam a to duża różnica której póki co nie widzisz...Trudno i tak się zdarza...W Twoich wypowiedziach nie widzę doświadczenia o którym piszesz...Nie widzę pomysłu na rozwiązanie tego problemu oprócz ciągłego ataku na moje rozważania...Mimo wszystko pozostań w świecie w którym masz rację...Nie oceniaj człowieka po wykształceniu bo możesz się często bardzo pomylić...Pozdrawiam ;-)

 » jak musza.... (zakrzewski | 22-04-2015, 15:11:25)

niech podnosza cene

 » moje spostrzezenia. (mr. zoob | 22-04-2015, 11:57:33)

Jak juz jestesmy przy temacie gminy to ja mam pytanie do pracownika gminy - komendanta strazy miejskiej. Czy kierowcy srebrnych golfow zwolnieni sa z uzywania kierunkowskazow i moga wymuszac pierszenstwo podczas zmiany pasa ruchu? Nastepnym razem nie zwolnie i pie....lne w boczek to moze kierowca nauczy sie zasad obowiazujacych na drogach. A ponoc taki prawy z niego czlowiek...

 » wyliczenie (Edi | 22-04-2015, 11:06:43)

Stan na dziś. W mieście i gminie Mogilno zamieszkuje 25 500 ludzi. ok. 1000 z nich nie segreguje śmieci ( 1000 x 14 zł = 14 000 zł/miesiąc ), pozostałe deklarują segregację ( 24 500 osób x 7 zł = 171 500 zł ). Razem to daje 185 500 zł miesięcznie. Rocznie = 2 226 000 zł. Przetarg wygrany przez MPGK ogłoszono na 16 miesięcy, a więc do kwoty za rok ( 2 226 000 zł ) trzeba dodać jeszcze kwotę za 4 miesiące tj. 4 x 185 500 = 742 000 zł. Ogółem za 16 m-cy kwota wynosi 2 968 000 zł!!! Czyli mniej więcej tyle ile zaoferowała komunalna spółka MPGK. Czyli wszystko jest prawidłowe!!! TYLKO PODNOSZENIE OPŁAT ZA WYWÓZ JEST NIEUZASADNIONE I NICZYM NIEPOPARTE. NIE POTRZEBA NOWYCH STAWEK. STARE WYSTARCZĄ, A JEŚLI JUŻ MAIŁABY BYĆ KOREKTA, TO NAJWYŻEJ NA 7,5 ZŁ DLA SEGREGOWANYCH I 14,5 ZŁ DLA NIESEGREGOWANYCH. Tylko nie pisać, że nie wszyscy płacą za śmieci. Mnie to nie obchodzi! Ja za innych nie mam zamiaru płacić. I basta, panie Duszyński, panie Ciesielski i panie Lorczak!

 » smieci (lol | 22-04-2015, 10:51:00)

wczoraj nasz kochany rzad pokazal jak sie dba o polski przemysl( skoro nie ma sie srodkow na funkcjonowanie to wypad chodzi mi wywoz smieci )a z reszta gdzie byli wlodarze miasta i radni jak upadaly mogilenskie przedsiebiorstwa ?

 » ...no właśnie (ktoś | 22-04-2015, 08:19:56)

...ktoś nie dawno pisał o dziurze na schodach w drodze na piętro Urzędu Miejskiego.proszę postawić pachołka ostrzegawczego lub wreszcie naprawić..."...mój jest ten kawałek podłogi..."Mr.ZooB...chyba znasz to Leszku???

 » do Kujawiak (Obi | 22-04-2015, 07:08:29)

A ja lubię takich,co zaraz uważają,ze są najważniejsi i wszystko wiedzą.Druga sprawa.Nieważne kto jaką szkołę skończył i na której klasie,bo w dzisiejszej rzeczywistości Ty ze swoim zasobem szkół nie jesteś przedsiębiorcą.I to wystarczy,że może czytasz,ale nie umiesz tej wiedzy wykorzystać. A jeżeli chodzi o śmieci.To urząd pobiera pieniądze i urząd odpowiada za czystość w swojej "małej ojczyźnie".I jak często będzie wywożone,to nie Twoja decyzja.Ma być czysto.

 » Zacznijcie (myśleć . | 21-04-2015, 23:07:31)

Każda spółka podpisuje umowę na świadczenie usług z odbiorcą . Macie takie umowy ? Kodeks się kłania - KSH . Przykład . Masz telefon w sieci takiej lub innej - twoja sprawa . Ubezpieczasz samochód podobnie . Prąd ? Taka , siaka i owaka spółka / dostawca . Wszystkie te spółki zawierają bezpośrednie umowy z odbiorcą ( strona w umowie). Ze śmieciami natomiast zrobił się syf na wzór ZUS . Nie ma ,że chcę . MUSISZ !!!!!! Zrobił się monopol na śmieci . Nie ty decydujesz , tylko rada . To niech rada miejska zdecyduje , że każdy mieszkaniec Mogilna musi mieć telefon w sieci XXX i sama ustala abonament . To jest PARODIA ! Osobiście proponuję aby cała rada pracowała społecznie . Nie za kasę , diety , sesje . Za free . Dla idei . Wtedy pozbędziemy się karierowiczów , cwaniaczków i lizusów . Może jakieś referendum ? Taka forma działania rady miejskiej osobiście mi się podoba . Pracuj , zarabiaj , myśl . Nie jak teraz . Cwaniakuj , kombinuj itp.

 » on (****** | 21-04-2015, 22:54:05)

czyli p.Kwit wazniejsza od burmistrza i starosty bo o nich sie pisze , w końcu w rejestracji pracuje i ludziom "pomaga " hahaha wiadomo :)

 » ŚWIETLICA (jo 57 | 21-04-2015, 22:14:39)

KUJAWIAK zmień okulary JAKA ŚWIETLICA W MARCINKOWIE pokoje masz większe ( chyba ktoś ci pokazał szkołę jako świetlicę) chwała naszej radnej że jeszcze jej nie przerobili (to kwestia czasu )może to pisał K.A. bo nic nie wspomniał o PROCYNIU. CHWAŁA TYM ODWAŻNY w głosowaniu

 » Do Obi (Kujawiak | 21-04-2015, 21:43:37)

Uwielbiam takich typów jak TY... Naucz czytać się ze zrozumieniem...;-). Tego uczą w 1 klasie SP...Nie pisałem o ograniczeniach w ilości produkowanych śmieci tylko w ograniczeniach w wywozie tych śmieci...Zresztą to jest moje zdanie i masz prawo myśleć inaczej...

 » Nie wiesz co piszesz nie pisz (Arek | 21-04-2015, 21:10:20)

SZARY MIESZKANIEC coś ci napiszę jako pracownik firmy która w swoim czasie wygrała przetarg na miasto Mogilno piszę o Sanikoncie zacznę od tego że w harmonogramie był wywóz co dwa tygodnie pojemników kp7 czyli tych dużych zielonych na osiedlach pomijam to że to były wieksze pojemniki i za starych czasów was już oszukiwali bo to są 8 Jeżeli wywoziliśmy je co dwa tygodnie rzeczywiście był bałagan ponieważ nie wytrzymywały tych dwoch tygodni i byliśmy karani za balagan jeżeli zaczliśmy wywozić co tydzień znowu byliśmy karani za to ze nie pracujemy zgodnie z Harmonogramem wywozu śmieci. Wasz wice burmistrz Ciesielski nie przewidział i zapewne nawet nie wiedział że jest taki samochód który zabiera całe miasto czyli 17 pojemników na siebie i wywezie na sortyownie do Inowroclawia i nie musi już wracać do Mogilna i z tąd krótka jego decyzja bo praca nam się układała więc z dnia na dzień nas wywalił, a co do rynku aby go robić wcześnie nad ranem nikt nas nie powiadomił sami doszliśmy do tego aby go robic od 5 rano A propo zatrudnienia na PSZOK którego nam Burmistrz nie udostępnił tylko sami musieliśmy szukać I ZNALEŹLIŚMY BO NIE WSZYSCY LUDZIE BYLI PRZECIWKO NASZEJ FIRMIE pracowało około 15 osób i może oni po przeczytaniu tego wpisu też to potwierdzą więc myślę że pisanie twoich wypocin jest bzdurne jeżeli nie wiesz jak było więc się nie wypowiadaj Pozdrawiam Arek.

 » śmieci (ciekawy | 21-04-2015, 20:28:22)

Drodzy czytelnicy CMG wszyscy widzicie różnicę pomiędzy ubiegłoroczną ceną Sanikonu a obecną Komunalki. sprawa jest prosta . Sanikon umie zarabiać na śmieciach a komunalka nie , nie sztuka wyliczyć wywóz , sztuka wyliczyć ile możemy odzyskać z właściwej segregacji i za ile możemy to posegregowane sprzedać ale do tego potrzeba dobrych gospodarzy a tego tutaj brakuje.

 » do Kujawiak (Obi | 21-04-2015, 19:29:49)

Ale jesteś zabawny matematyk. Otóż po raz pierwszy się z tym spotykam,że jeżeli ograniczymy wywóz,to ilość produkowanych śmieci zmaleje.

 » E>Kwit (on | 21-04-2015, 17:21:46)

O widze że nie wszystkie komentarze zostają publikowane...chodzi o panią Kwit:0Pozdrawiam

 » ... (Kujawiak | 21-04-2015, 17:11:30)

Bycie radnym nie polega tylko i wyłącznie na podejmowaniu łatwych decyzji...Zagłosowanie za podwyżką pokazało ,że ma się odwagę podjęcia trudnej decyzji mimo iż nie popularnej...Radni zapomnieli,że są radnymi całej gminy a nie tylko swojej dzielnicy...W tej chwili dzięki tak nie fortunnej decyzji ucierpi na gospodarce komunalnej cała gmina ponieważ do czasu roztrzygnięcia nowego przetargu trzeba będzie ograniczyć wywóz śmieci np do 1 razu w miesiącu....

 » sprzeciw (ak | 21-04-2015, 15:26:27)

Panie Pawle nie rob sie pan smieszny ze pana nie stac! Zagrywka pod publike zeby glosy zyskac! A zeby nasi radni cos madrego i sensownego dla mieszkancow zrobili to juz za duzo dla nich!

 » Do Mogilnianka dla pomocy (J | 21-04-2015, 14:56:19)

W sprawach pomocy najlepiej otwarcie profilu na Facebooku, nieograniczony zasięg i możliwości. Powodzenia

 » smieci (radny | 21-04-2015, 12:30:59)

a Pani Lewandowska, to jakie ma doświadczenie jako radna i wiedze z gospodarki smieciami - podpowiadają po prostu koledzy czy podnosić reke czy nie , i tak się rzadzi

 » RADNI (vigo | 21-04-2015, 11:08:41)

chciałem podziękować radnym którzy nie zostali jeszcze zepsuci przez burmistrza i głosowali przeciw podwyżkom

 » radny Sochliński (vigo | 21-04-2015, 10:51:42)

przed wyborami chodził pan po domach z ulotkami żeby głosowac na pana a teraz pan pokazuje swoją drugą twarz.Macie służyć mieszkańcom jako radni a nie robić im pod górę i ich okradać.Prezes Lorczak ma za mało pięniążków za śmieci,a wy jak przydupasy głosujecie za podwyżką śmieci ,wody.Lepiej niech pan już nie chodzi po domach jak jehowy(bez obrazy dla jehowych)bo ktoś pana może jak w średniowieczu gorącą zupą albo smołą oblać.Otwórzcie oczy ja rozumiem że niekiedy podwyżki są niezbędne ale nie wtym przypadku.Znowu dążycie do tego żeby ludzie wyrzucali śmieci do lasów,wtedy pan pójdzie je posprzątać panie Stochliński z resztą radnych?

 » do też młody (Obi | 21-04-2015, 07:10:09)

Szanowny "też młody".Pan Molenda zanim poda cenę swojego produktu,to najpierw kalkuluje prawidłowe koszty,w tym również pracownicze.Nie chodzi o drobne różnice kosztowe między planowanymi,a rzeczywistymi.I to w rachunkowości nosi nazwę odchylenia.I to się zarachowuje,albo w koszty,albo w przychody.To taka wstawka do "studenta". Ale takie odchylenia od kosztów planowanych pierwotnie przez spółkę MPGK,czyli przed przetargiem,a kosztami,także planowanymi,po wygranym przetargu,to nawet pracownik naukowy,który uczy naszego "studenta" nie rozwiąże.Te odchylenia,chyba noszą inną nazwę,ale na pewno nie związaną z ekonomią.

 » do Jurasa (magik | 21-04-2015, 06:21:50)

Coś często zmieniasz nicki....;-).

 » pomoc (Mogilnianka | 20-04-2015, 23:30:17)

Mam prośbę czy przez wasz portal można udzielić pomocy młodej mogilniance umierającej , matce dwojga dzieci, która za wielkie pieniądze leczy się poza granicami Polski, nie chce pomocy oficjalnej, bo jej mamma jest tzw. wipem. Czy można coś w tej sprawie zrobić. Jestem przyjaciółką jej mamy, osobą niezbyt młodą i nie znam się na internetowych portalach wnuki mnie nauczyły jak wchodzić na wasz portal

 » zależy gdzie się siedzi (Juras | 20-04-2015, 23:19:36)

Tak narzekacie na radnych z PSL, że niby opozycja. Jaka opozycja! W Mogilnie nie ma opozycji. Według mnie gdyby PSL rządził gminą i chciał choćby o 10 groszy podnieść cenę za wywóz śmieci, to zaraz wszyscy ci co dziś głosowali za podwyżką głosowali by wtedy przeciw tym 10 groszom. Zwłaszcza Kaźmierczak, Andrzejewski, Sarnowska i Drzazgowski, że o Stochlińskim nie wspomnę. Dziwię się tylko przewodniczącej Kujawie, że była za podwyżkami bo ma w swojej kamienicy lokatorów to i będzie za nich dopłacała do interesu.

 » taka jest prawda Panie Student (Koksik | 20-04-2015, 23:08:46)

Panie Student! Wytłumacz mi chłopie, skoro jest tak dobrze i trzeba utrzymać naszą spółkę, dać jej zarobić to dlaczego moim kosztem? Dlaczego ja mam dopłacać do tej spółki? Bo jest komunalna? Co mnie to obchodzi? Wytłumacz mi też, dlaczego spółka ta uzbrojona w doskonały sprzęt, koparki, samochody nie wygrała nigdy żadnego przetargu na budowę wodociągów, kanalizacji i innych remontów? Odpowiem Ci:bo jest najdroższą, najkosztowniejszą spółką-zakładem na terenie nie tylko naszej gminy!

 » podwyżka (Ola | 20-04-2015, 22:27:29)

Ludzie nie bądźcie naiwni ten cały przetarg z góry był ustawiony chodziło tylko żeby wygrać a później zrobić podwyżki i wyrównać wszystkie straty.Dobrze się stało że nie przeszły te podwyżki ponieważ było by to zbyt proste, dlaczego mamy martwić się o firmę a kto martwi się o nas skąd brać na te wszystkie podwyżki!

 » wywóz śmieci (szary mieszkaniec | 20-04-2015, 22:23:40)

Czego chcecie, śmieci zalegające centrum miasta , bo się nie wyrobili i nie znali adresów? Przeszkadza wam porządek i to jak wywozi komunalka. PSL zagłosował nie z racjonalnych powodów tylko , bo opozycja i chyba na złość mieszkańcom, by śmieci zalegały naszą gminę i by się przypodobać innym firmom. Wiadomo zawsze pilnują swoich interesów, nie interesów mieszkańców, ale jesteście naiwni.Tak bardzo walczą o Sanikont. Dlaczego?

 » do Student (Obi | 20-04-2015, 20:47:38)

Teoria zawsze mija się z praktyką.Jeżeli umiesz liczyć,to licz na siebie-jest takie powiedzenie.To nie radni nie znają ekonomii,ale spółka nie umiała wykazać,kiedy startowała do przetargu,jaki jest koszt związany z wywożeniem śmieci.Poczytaj sobie poprzedni artykuł dotyczący śmieci.Takiej różnicy kosztów,to nawet Twoja ekonomia nie wytrzyma.A druga sprawa.Radnych wybieraja mieszkańcy.

 » Spółki (Też młody | 20-04-2015, 20:45:42)

Panie radny Molenda, czy pan w swojej prywatnej spółce działa poniżej kosztów? Jest pan bardzo cyniczny i jak się w pana spółce pracuje szarym pracownikom, niech ocenią sami jak mają odwagę.

 » po co ta dyskusja ! (zadowolona | 20-04-2015, 20:15:45)

Wystawiam worki, więc płacę tak jak opłacam inne rachunki. Dla przeciętnego mieszkańca te kalkulacje nie są proste.Trzeba mieć nadzieję że stawki są uczciwe. Reszta to polityka.

 » Do jeszcze młodego (Ja | 20-04-2015, 20:14:55)

Błąd - nie do "niezadowolonych z wykonywania usług przez MPGK" ale zbyt drogich usług MPGK. Jak mojej firmy nie stać na konkurwanie z tańszymi o podobnej jakości to zwyjam manatki. A tak swojaj drogą - dlaczego jak MPGK jest takie dobre i tak dobrze ma wszystko skalkulowane to nie staruje w innych gminach czy powiatach?

 » MPGK (Student | 20-04-2015, 19:18:46)

Uczą mnie, że radni powinni dbać o lokalny rozwój i pilnować budżetu gminy, by wydawać publiczne pieniądze zgodnie z prawem i dla dobra mieszkańców. Mogileńscy radni pokazali, że nie są zainteresowani rozwojem spółki, której są założycielem i która działa dla dobra mieszkańców. Wolą obcą firmę i dotowanie spółki nie dając jej możliwości zarabiania. A dotację dadzą jej z moich podatków, bo przecież gmina jest jej jedynym udziałowcem. Nie zgadzam się,dokształcie się w ekonomii szanowni radni. Nie można działać na niekorzyść własnej spółki, czyżby mnie źle uczyli?

 » Śmieci (Jeszcze młody | 20-04-2015, 18:46:51)

Myślę, że wielu internautów podsycanych nienawiścią do wszystkich i wszystkiego, nie rozumie o czym pisze. Szanuję tych radnych, co mają odwagę do podejmowania nawet trudnych decyzji. Rozumieją, że najlepiej rozwijać lokalne firmy, a nie lobbować za zewnętrznymi. Nie patrzą na populistyczne obietnice . Zastanawiam się ,czy głosowanie przeciwko podwyżkom to działanie dla dobra społeczności lokalnej, czy dla zdobycia poklasku niewielkiej ilości niezadowolonych z wykonywania usług przez MPGK?

 » kalkulacji brak (Mecenas | 20-04-2015, 17:17:09)

"aaa" Ty się nie bój, że spółka komunalna nie wystartuje w ponownym przetargu! i że wywóz podrożeje do 12 zł. Tak nie będzie, bo co prezes Lorczak zrobi z tyloma tak drogimi samochodami do wywozu śmieci? One muszą zarabiać aby spłacić zakup lizingowy. Nawiasem, to według mnie inowrocławska spółka stanęła do przetargu "z grzeczności", aby było w czym wybierać wśród ofert. Jakoś w całych tych walkach nie widzę kalkulacji kosztów wywozu. A może śmieci segregowane powinny być wywożone np. za 7,90 zł albo 8,10 zł? Ale nie! lepiej zaokrąglić od razu do 9 zł. Będzie Lorczak miał na sponsoring.

 » jeszcze się nie urodził, co by każdemu dogodził! (majkel | 20-04-2015, 14:52:11)

krew mnie zalewa. są podwyżki to źle, nie ma ich to jeszcze gorzej.czego właściwie chcecie? stawki były za wysokie i ja się cieszę, że wreszcie ktoś się sprzeciwił! miejmy nadzieję, że spółka obniży choć trochę cenę i wszyscy będą zadowoleni! brawo radni! ważne, że potraficie wyrazić swoje zdanie.

 » segregacja (mogilnianka | 20-04-2015, 14:12:59)

Nie chcę na nikogo psioczyć, ale w zeszłą sobotę przy okazji moich urodzin (dziękuję za życzenia :-) wszystkim pozytywnie nastawionym) podczas konsumpcji piwa pszenicznego (to taka ogólna nazwa - bez reklamy), zapytałam się jednemu z moich wielu przyjaciół, zajmującemu się wywozem śmieci o to, jak dalej po składowaniu wygląda obróbka tych nieposegregowanych i posegregowanych. Bardzo mnie to zawsze interesowało. Ten z kolei odparł: cyt. " jaka segregacja! - walimy to na jedną kupę". Sytuacja dotyczy ościennej gminy, gdzie koszty śmieci w obu wariantach są jak tu ktoś poniżej napisał niższe od mogileńskich. Nie poruszam teraz kwestii ceny, tylko dalszego losu śmieci. Coś tu chyba nie gra. Prawda?

 » do Scoobi (doo | 20-04-2015, 13:58:25)

Zarząd żadnej spółki, której właścicielem jest samorząd nigdy nie był, nie jest i nie będzie wolny od politycznych nacisków. Resztę dopowiedz sobie sam

 » smierdzacy temat (Ryś | 20-04-2015, 12:47:48)

Do Scooby: Nie potrzeba być MPGKowcem, aby obiektywnie przyjrzeć się tematowi. Jestem zadowolony z wywózki śmieci. Mam czystą posesję, śmieci są zabierane zgodnie z harmonogramem, w kazdej ilości. Za wszystko trzeba płacić.Przecież to oczywiste. Tu chodzi o politykę. Gołym okiem widać jak peesele robąa podkopy przeciwnikom.

 » śmieci (Maks | 20-04-2015, 12:33:30)

Brawo Bono !

 » Pani Kwit na chorobowym bierze udział w sesji Rady? (Mogilnianin | 20-04-2015, 12:32:56)

Każda praca zarobkowa wykonywana w okresie zwolnienia lekarskiego powoduje utratę prawa do zasiłku chorobowego, chociażby wykonywanie pracy było zalecone i przyczyniało się do poprawy stanu zdrowia. "Praca zarobkowa" to "praca" w potocznym tego słowa znaczeniu, w tym także wykonywanie różnych czynności na podstawie różnych stosunków prawnych o charakterze cywilnoprawnym, a także prowadzenie własnej działalności gospodarczej, "samozatrudnienia". Składam zawiadomienie do ZUS.

 » do Bono vel Lorczak lub inny MPGK'owiec (Scooby | 20-04-2015, 11:28:27)

W kilku punktach: 1. Patrząc na poczynania P. Lorczaka można mu zarzucić wiele, w tym niekompetencje lub potencjalne działanie na niekorzyść spółki, którą zarządza. Pytanie co gorsze. 2. Na śmieciach, szczególnie segregowanych się zarabia. W minutę dzięki google znalazłem taką ofertę- choć patrząc po cenie makulatury, to już wiem, że nie najlepszą. MAKULATURA 0,10 ZŁ/KG; SZKŁO GOSPODARCZE BIAŁE 0,05 ZŁ/KG; SZKŁO GOSPODARCZE KOLOR 0,02 ZŁ /KG; FOLIA BEZBARWNA TYPU(LDPE,HDPE,STRETCH) 0,50 ZŁ/KG;FOLIA KOLOR TYPU (LDPE,HDPE,STRETCH) 0,20 ZŁ/KG;BUTELKA PET 0,20 ZŁ/KG Da się- oczywiście, że tak. 3. Publiczne łajanie radnych za podejmowane przez nich decyzje, które bądź co bądź uderzają w kieszeń moją, twoją i sąsiada, są jak najbardziej właściwie. RADNI SĄ PRZEDSTAWICIELAMI SPOŁECZEŃSTWA i powinni podejmować decyzje W JEGO IMIENIU i NA JEGO KORZYŚĆ. Mnie już to wszystko cokolwiek męczy. Myślę, że MPGK przydałyby się zmiany- na mniej polityczny zarząd. A jeśli nie potrafi sobie poradzić na rynku- trudno. Może innui to zrobią lepiej- np. Sanikont.

 » pytanie (mieszkaniec | 20-04-2015, 10:35:02)

Mam pytanie do po.dyrektora SP ZOZ dlaczego toleruje poczynania pani K pracownika rejestracjii w osrodku zdrowia która b ędąc na cchorobowym uczestniczy w sesjii jako radna jest to nieuzasadnione wykorzystywania zwolnienia lekarskiego pytanie dotyczy czy kierownictwo SP zoz powiadomiło o tym zus czy tez amie przepisy ponadto co na to wice starosta któ?ry ponoc odpowiada za słuzbe zdrowia w naszym powiecie ??/

 » śmieci (obywatel Gebic | 20-04-2015, 10:09:15)

Fakt ! Opłaty drożeją ale jest wygoda. Masz wybór albo segregujesz albo oddajesz jak leci.Byłem świadkiem rozmowy paru osób pod sklepem. Wielkie dyskusje o oplatach, znani w miejscowości mieszkańcy palą w piecach świństwa, bo niby biedni ale cale torby piwa, papieroski wynoszą z marketu,zanieczyszczają, ale do dyskusji pierwsi, nie płacą za wodę , śmieci. Niestety wywóz śmieci kosztuje, bo tu wchodzą różne czynniki. Płacz i płać obywatelu.

 » komentarz (Bono | 20-04-2015, 10:03:00)

Mój komentarz na pewno spotka się z krytyką, ale wszystko się we mnie aż gotuje jak czytam o tym co w tym grajdole się wyprawia. Po pierwsze, jeśli Pan Lorczak twierdzi, że podwyżki są konieczne to nie mam podstaw, żeby mu nie wierzyć. Przecież ten człowiek to nie jest żaden aferzysta, co próbujecie sugerować, tylko szef firmy, który dba o jej sprawne funkcjonowanie i dobro pracowników. Jeśli już teraz firma generuje takie straty z racji zaniżonych taryf to za chwilę ogłosi upadek i wszyscy pójdą z torbami. Po drugie, mi jako zwyczajnemu mieszkańcowi zależy oczywiście na tym ,żeby płacić jaj najmniejsze rachunki ale porównując sytuację sprzed wejścia w życie ustawy śmieciowej to rachunki za wywóz śmieci spadły u mnie prawie o połowę. Zdrowy rozsądek podpowiada, że ktoś a dokładnie komunalka musiała na tej ustawie dostać mocno po kieszeni. Po trzecie wkurza mnie fakt, że jakiś dziennikarzyna z pseudogazety robi społeczeństwu wodę z mózgi i wszyscy jak te barany myślą tak jak on wam dyktuje. Po czwarte publiczne napiętnowanie radnych za to jak głosują jest obrzydliwe i tylko ludzie pełni własnych kompleksów i frustracji są do tego zdolni. Jednym słowem wstyd mi czasami, że mieszkam w tym grajdole, gdzie ludzie zieją ogniem i tryskają jadem. Ot takie małomiasteczkowe zapyzialstwo.

 » śmieci (wojak | 20-04-2015, 09:11:33)

szef komisji alkoholowej , zobaczcie jak siedzi rozpasany, plują mu w pysk a on mówi że deszcz pada, czego oczekujecie od wybranych idoli, reszta POpaprańców siedzi jak by im j..a poskręcało, ale co tam wyjdą na powietrze i też będą jak pan alkoholowy twierdzili że deszcz pada, ot władza się trafiła, jak dla mnie całe to zamieszanie z komunalką, to nic innego jak ścielenie sobie gawry przez wice, jak to jest możliwe, że wiceburmistrz jest w radzie nadzorczej instytucji którą dotuje gmina, pan L. jest tam jedynie marionetką czasową

 » do kujawiaka (R | 20-04-2015, 08:39:51)

Proszę uargumentować dlaczego w czasie gdy paliwo staniało o ponad 1 złotówkę - należało podnieść cenę? I jak to się ma do okolicznych gmin gdzie inne firmy biorą mniej? Kolejne pytanie - co przemawia na korzyć MPGK w porównaniu do Sanikotu? BO ja po za tym, że lokalni maja pracę innych korzyści nie widzę!

 » dorwali się do wpisów :) (hey | 20-04-2015, 08:22:48)

Mentalność Wasza kochani wpisujący polega na tym,że krytykujecie radnych którzy chcieli podnieść stawkę za śmieci zamiast chwalić tych radnych którzy byli przeciw podwyżce :) To właśnie prawdziwi lokalni mogilnianie :)

 » Śmieci (Mogilnianka | 20-04-2015, 06:37:49)

Radni, którzy głosowali przeciwko podwyżce wyrażnie są przeciwko własnemu przedsiębiorstwu, które daje pracę mogilnianom. Dzięki nim zwiększa się bezrobocie w naszym mieście. Wolą by śmieci wywoziła obca firma. Pan radny Molenda podkreśla, że jest za naszymi spółkami i dokładnie jako przedsiębiorca kalkuluje korzyści.Chyba tylko dla siebie, bo w polityce działa inaczej.`

 » do "smieci" (arczi | 19-04-2015, 21:42:52)

a powiedz mi, jest ciagle tak ze niby sa te 3 kontenery ale przyjezdzaja po nie 1 raz i wysypuja wszystko razem na kipe ?

 » ... (Kujawiak | 19-04-2015, 20:30:42)

Sprawa wygląda następująco. Wbrew większości nie logicznych komentarzy podwyżka była potrzebna. Może nie tak wysoka,ale była.Będąc neutralny mogę stwierdzić,że PSL jako opozycja w tej chwili może wszystko obiecać bo i tak nie są w stanie spełnić swoich obietnic. Inna sprawa ,że chociaż Komunalka jest droższa niż np sanikont to jakość usług jest na totalnie innym poziomie oczywiście na korzyść mogileńskiej komunalki. Po raz kolejny można było przekonać się na braku lojalności pewnej grupy radnych co całkowicie mnie dziwi... Wiele miejscowości właśnie dzięki tej lojalności wiele zyskały materialnie i nie materialnie...Szkoda mi Niestronna,Marcinkowa,Wylatowa...Burmistrz wiele zrobił dla tych miejscowości(dach w Wylatowie,świetlice w Marcinkowie itd). Każdy kij ma dwa końce...!!!

 » śmieci (ktoś | 19-04-2015, 20:25:49)

Pani Golis, myślę, że druga kadencja to już zbyt wiele, ogólnie pomyłka, trzeciej nie będzie, ale i tak zdoła się pani wzbogacić zwłaszcza, że praca zawodowa koliduje z obowiązkami radnej- ja tego nie rozumiem, jak można być zwalnianą z wykonywania swojej pracy - a to nie jest zamknięcie biurka i postawienie kartki "dziś nieczynne" to są dzieci, lekcje, które poprowadził ktoś inny- jeszcze bierze się za to pieniądze- brak słów!

 » dość rządów lewicy w mogilnie i w całym państwie (joker | 19-04-2015, 20:03:56)

przegnać po,pis,psl i sld ! wtedy będzie cacy. korwin zrobi porządek i rozliczy kogo trzeba.

 » do wojtek (śmieci | 19-04-2015, 19:02:03)

wywóz śmieci drożeje, bo ludzie oszukują...deklarują segregowanie, a nie segregują. dlatego wywóz taki drogi.proste

 » wywóz śmieci (wojtek | 19-04-2015, 18:54:23)

Dlaczego wywóz śmieci drożeje skoro cena paliwa spadła ,powinna cena maleć bo koszt wywozu jest niszy .Myślę że zarząd komunalki pracuje na to aby był duży zysk wtedy będzie większa dywidenda do podziału między udziałowcami.Pozdrawiam

 » podobny (ktoś tam | 19-04-2015, 18:45:51)

Ale ten Drzazgowski to się zrobił podobny do Jarosława Kaczyńskiego - nie sądzicie ???

 » Smieci (mieszkaniec wylatowa | 19-04-2015, 18:44:31)

Brawo dla Pani Barbary Lech widze ze glosy oddane na pania juz procentuja , nie to co nasz poprzedni radny Karolek , ktory bal sie burmistrza jak ognia.

 » Podwyzka śmieci (Mieszkaniec Mogilna | 19-04-2015, 18:26:46)

Widać żę włodarze miejscy nie panują nad finansami miasta. Burmistrz niech poda rozliczenie wkpływów i kosztów związanych z zbiórką śmieci ile zarobiono na sprzedaży śmieci segregowanych, chyba że są jakieś przekręty. Lorczak nie nadaje się na kierowanie przedsiębiorstwem.

 » praca (****** | 19-04-2015, 18:10:46)

Burmistrz rozdaje prace za podnoszenie łapki radnej E.K. wszyscy w gminie też mamy tego dość !!!

 » podwyzka (sprawiedliwy | 19-04-2015, 17:34:01)

1.Pani Kwit na żadnej Sesji jeszcze nie zabrała głosu, córeczka przyjęta do Urzędu do pracy- głosuje jak chce pan Burmistrz a jak ma głosować ,żeby Burmistrz córeczkę wywwalił?. 2.Pan Stochlinski pracuje u Burmistrza ,to co ma głosować żeby go Burmistrz na łeb wywalił. 3.Pani Lewandowska nie wie o co chodzi i o co się rozchodzi przecież jest w drużynie Leszka........... 4,Pani Golis ta zebraczka głosów odwdzięcza się wam mieszkańcy.itp.itd itd................ Na przyszłość patrzcie na kogo głosujeciei i basta.

 » smiech (HSKK | 19-04-2015, 16:18:34)

To tylko przed wyborami pięknie się kłaniają i uśmiechają a pózniej Burmistrzowi w D,,,,, wchodzą , KONRAD bardzo brzydko ,ostatni raz !!!

 » praca (no nie | 19-04-2015, 16:17:16)

Te Wyborca od szukania pracy nie jest burmistrz. To do jednostki powiatowej Pup musisz sie wybrac. A skoro nie znajdą to trzeba odwołac starostę

 » DRZAZGOWSKI - radny nieporadny :) (Ania | 19-04-2015, 15:21:23)

Drzazgowski głosuje za podwyżką bo za niego oczywiście mama zapłaci >>> ha...ha...ha <<<

 » śmieci (nasz | 19-04-2015, 14:06:49)

REFERENDUM W MOGILNIE W STRZELNIE ,I ODWOŁAĆ TYCH MĘDRCÓW NIC NIE ROBIĄ

 » podwyżki (rambo | 19-04-2015, 13:46:40)

Wreszcie zaistniała grupa ludzi,którzy nie boją się sprzeciwić.Bo do tej pory co wymyślił boss,przechodziło jak czopek w

 » podwyżki (rambo | 19-04-2015, 13:41:36)

Szanowna redakcjo cmg 24 dziękuje za upublicznienie radnych,chcących dowalić mieszkańcom.Mam nadzieję,że będziecie to robić dalej.Niech wyborcy zobaczą ,kto bez wazeliny wchodzi burmistrzowi w du.ę.Ostatni raz ja i moja rodzina głosowaliśmy na panią Sarnowską widać jak dba o najuboższych.Mieszka na osiedlu gdzie widzi biedę, ale co tam dopieprzyć dziadom.Emeryturka i dietka to można szaleć.Jeszcze jedno,na śmieciach i recyklingu zarabia się ciężkie pieniądze, a jak się nie umie to won ze stanowiska.Co roku podwyżki,tak rządzić to głupiec potrafi.

 » śmieciowy biznes (osoba prywatna | 19-04-2015, 13:37:03)

brawo dla tych którzy byli przeciw !!! i mam nadzieje że w Procyniu dowiedzeli sie jakiego mają radnego wstyd!!!!

 » śmieci (wyborca | 19-04-2015, 13:35:04)

mam pytanie jest konto na fejsie za odwołaniem burmistrza jestem za.może pomyśleć o reszcie radnych do kompletu.może razem na bruk.wybrać gospodarza który sciągnie firmy prace a nie podwyżkiopłat

 » smieci (hans kloss | 19-04-2015, 13:19:14)

Dobrze zrobili że głosowali przeciw warto zapamiętać nazwiska radnych burmistrz i jego nadworny sługa z mpk lorczak było pewni ciebie a tu klops brawo radni !!!!!!

 » śmieci (mieszkaniec | 19-04-2015, 13:13:24)

Pani Golis nie spodziewałem się tego po pani ostatni raz miała pani mój głos

 » śmieci (podatnik | 19-04-2015, 13:10:52)

pani kwit jest za podwyżką śmieci bo ma co miesiąc wypłatę z ETATU W PRZYCHODNI ZDROWIA i diety. a swoją drogą dlaczego nie pisze się nic na temat zysku firmy która te śmieci odbiera,szczególnie te segregowane i zysku komunalki,bo chyba za darmo segregowanych nie oddają.kiedyś za oddanie makulatury czy butelek klient dostawał pieniądze ,co prawda grosze ale zawsze.A mieszkańcy dostarczają towar płacą za wywóz i na dobrą sprawę nikt nie wie czy podwyżki cen byłyby uzasadnione bo na koniec roku nikt się nie rozlicza.

 » śmieci (mieszkaniec | 19-04-2015, 13:03:26)

Pani Golis nie spodziewałem się tego po pani ostatni raz miała pani mój głos

 » śmieci (wyborca | 19-04-2015, 13:00:13)

Brawo panie Konradzie Procyn pana wybrał i Procyń będzie pamietał i to ludzie z Procynia wywioza pana na taczkach Pamietamy pana skamlanie o głosy a teraz mamy radnego niezła dietka znajomości pospulstwo zapłaci a Wielki radny ma lud w d.......pie na pana miejscu niespojrzałbym w oczy mieszkancom i ponoc jestes pan strazP.akiem hańba i wstyd pANI kWIT KUMPELA PANA kONRADA NA CHOROBOWYM BIERZE UDZIAŁ W SESJII BIERZE DIETE CIEKAWE CZY WIE O TYM ZUS PRACODAWCA I TEN CO JEJ DIETE PŁACI

 » Podwyzka (Anty | 19-04-2015, 12:50:48)

Osiedle za torami tez zapamieta to panie bezrobotny Dzazgowski,Wstyd!

 » radni (wir | 19-04-2015, 11:39:30)

klan radnych w wiekszosci emerytów biznesmenów (3 pierwsze nazwiska) jest za bo co im tam emeryturki wysokie w gminie dorobią z dup..ami do stołków przykuci od paru kadencji wiec im nie zalezy.brawo opozycja która była na nie bo to i tak sporo kosztuje.

 » ... (4 | 19-04-2015, 11:29:43)

STANĘLI DO PRZETARGU.... WYGRALI PRZETARG... A TERAZ CHCĄ W RAMACH TEGO PODWYŻEK???????????? NIE ROZUMIEM......HM...

 » xxx (xxx | 19-04-2015, 11:18:59)

Normalka. Doszli do koryta to wyborców mają w d...pie. ..

 » niewygodne pytania (R | 19-04-2015, 10:31:52)

Proszę mi powiedzieć jak to jest możliwe, że w miejscowościach porównywalnych do Mogilna cena jest podobna (choć częściej oscyluje w okolicach 12/6 złotych)? Pytanie drugie: jak ma się sprawa z poprzednią firmą w sądzie? I pytanie trzecie: jak to jest, że najpierw rozstrzyga się przetarg a później usta się cenę? Poproszę - w szczególności przedstawicieli władzy lub przedstawicieli MPGK - o odpowiedź na te niewygodne pytania. Bo nie będę pytał, czy zasiadających w zarządzie MPGK i nic nie robiący o pobierającym DUŻE uposażenia - zależy aby ludzie w gminie płacicli małe podatki (tak, tak bo to forma podatku).

 » podwyżki (aktywny emeryt | 19-04-2015, 10:15:23)

Dziękujemy radnym,którzy rozumieją problem ubóstwa, które z dnia na dzień postępuje.Chwała Wam za to,a tamtej grupie sugerujemy, niech wnikną w swoje sumienia!!,cóż oprócz ładnych pensji, dostają ładną dietę!!!.I jeszcze jedno, niech nie mówią wtedy,że problem biedy im nie obcy.Życzymy im zdrowia,bo wtedy swój budżet nie uszczuplą na lekarstwa.

 » fyh (eyi | 19-04-2015, 10:14:35)

To teraz mamy nazwiska i wiemy na kogo nie głosować.Chodzili żebrali o głosy a teraz wypinają tyłki.Widać co robi dobre koryto.

 » Wybór na radnych (KTM | 19-04-2015, 09:37:49)

Na pewno przy następnych wyborach przypomnę nazwiska radnych którzy byli za podwyżkami. Zobaczcie kto głosuje przeciw podniesieniom cen za śmieci, sami rozsądni ludzie którzy znają i wiedzą jakie jest życie i potrafią dostrzec to jak żyją ludzie, a nie paniczów ze sztuczną inteligencją, którzy są pupilkami władzy, bo boją się aby nie stracić posadki i żerują na dietach i wypłatach urzędniczych bo w realiach by nie dali sobie rady.

 » ok (mózg | 19-04-2015, 09:20:05)

Procyń bardzo zawiedziony ... Zapamiętamy i będziemy mądrzejsi na przyszłość .

 » sos (kot | 19-04-2015, 09:14:33)

Radni powinni służyć wyborcom a nie burmistrzowi .boją się? Napewno wyborcy zapamiętają to na następnych wyborach

 » sta (HSKK | 19-04-2015, 09:03:02)

stare wyżeracze zagłosowali za podwyżką ,pajace!!!

 » o nie (luna | 19-04-2015, 09:02:56)

Bardzo nas zawiódł nasz radny pan konrad . zapamiętamy. Dla reszty podziękowania. Może dla pana to nie znacząca kwota . ale trzeba myśleć nie o sobie lecz o biednych ludziach

 » do cmg (ble | 19-04-2015, 07:02:36)

A może starostę odwołamy? Co Ty na to?

 » smiecie (davidson | 19-04-2015, 07:01:15)

Brawo wreszcie ktos pomyslal i przeciw

 » smieci (angus | 19-04-2015, 06:42:25)

Niech burmistrz posciaga pieniadze od tych co nie płaca to starczy kasy a nie podnosi stawki tym co placa Ludzie zapamietajcie nazwiska radnych ktorzy głosowali przeciw spoleczenstwu ,rozliczymi ich skomlenie przy nastepnych wyborach,WSTYD.

 » Grażyna (Nie , nie , nie | 19-04-2015, 00:58:51)

Pani Iwono. Dziękuję bardzo . Proszę więcej nie skomleć o głosy przed wybarami na radnych . Co za bezczelność i obłuda .

 » temat (nick | 19-04-2015, 00:55:26)

Jeśli MPGK Mogilno wygrało przetarg , to po co ogłaszać nowy ? Bez sensu . W tym przypadku MPGK należy się odszkodowanie za zerwanie umowy ( która omen omen ) nie została jeszcze podpisana . To nie jest normalna sytuacja . Chore , chore , chore . Przepraszam bardzo ale jesteście niepoważni . Jaja sobe z mieszkańców robicie ? Zacznijcie poważnie traktować mieszkańców , bo to co widać jest totalną porażką i z kilometra śmierdzi korupcją , układami i kolesiostwem . Dlaczego ? Bo MPGK jest własnością Gminy Mogilno . PS. Nie róbcie jaj . Takie numery już nie przechodzą .

 » > (Marzena | 18-04-2015, 23:53:15)

Brawo dla tych co się nie bali sprzeciwić.

 » podwyżka (aaa | 18-04-2015, 23:48:13)

doprawdy MPGK nie wystartuje i wtedy będziecie płacić 12 zł lub więcej za wywóz niesegregowanych!!!taka była oferta drugiej firmy. zobaczymy, czy tak będziecie wówczas dziękować radnym opozycyjnym! a pracownicy MPGK stracą pracę, spoko...przecież w Mogilnie nie ma bezrobocia, na pewno sobie poradzą!!!! lepiej poszukajcie wokół siebie, kto płaci za śmieci mniej niż powinien, wtedy może nie będzie niezbędna podwyżka

 » będziemy pamiętać (miasto Mogilno | 18-04-2015, 23:39:01)

Dziękujemy Pani Halinie Gajewicz nie zawiodła Pani wyborców, pełen szacunek!

 » śmieci (CMG | 18-04-2015, 23:21:51)

Zbierajmy podpisy za odwołaniem burmistrza albo zróbmy konto na facebooku odwołanie pana burmistrza. Jeśli takie coś będzie dajcie znać .

 » brawo (mogilnianka | 18-04-2015, 22:43:52)

Brawo dla Tych którzy głosowali przeciw podwyżce za śmieci braaaawo za odwagę! !!!!!!

 » Radni.... (J-23 | 18-04-2015, 22:39:59)

I za każdym razem, jak antyspołeczna uchwała ma iść, to te same ryje głosują, jak im własny bezpośrednio lub pośrednio (przed burmistrza albo gazeciarza) interes podpowiada. Wciąż na tym portalu zadaję pytanie, kto na tych ćwoków w wyborach głosuje? Kolejne kadencje, kolejne żenujące zachowania. To, że opozycyjni radni byli przeciw podwyżkom, to dość naturalne, więc w tym miejscu pragnę podziękować radnym pseudo-koalicji (de facto folwarku trzech samozwańczych liderów), którzy po raz kolejny udowodnili, że są radnymi z woli społeczeństwa, a nie posadek swoich i potomnych nie mających pomysłu na życie. Dziękuję Paniom Barbarze Lech, Małgorzacie Źrałce, Ewie Szarzyńskiej i Panu Januszowi Myszkowskiemu. Proszę wierzyć, że ludzie to będą Wam pamiętali i nie lękajcie się nagabywań, gróźb oraz nocnych telefonów specjalistów od rozwiązywania problemów alkoholowych czy etatowych donosicieli czwartkowego szmatławca.

 » głosowanie (max | 18-04-2015, 22:36:28)

proponuje jeszcze głosowanie w sprawie odsunięcia burmistrza od koryta i przekręta z komunalki i ogłosić nowe wybory na te stanowiska by oczyscic lokalne władze z oszustów i złodzieji

 » cena (wyborca | 18-04-2015, 22:07:42)

Panie Kwit i Lewandowska nie spodziewałem się tego -zawiedziony i zły wyborca

 » podwyżka na śmieci (brawo | 18-04-2015, 21:55:47)

Brawo dla głosujących przeciw podwyżkom.

 » głosowanie (wyborca | 18-04-2015, 21:51:11)

Brawo opozycja.A Pani Golis przy najblizszych wyborach od mojej pięcioosobowej rodziny nie dostanie głosu. Jak przyjdzie żebrac o głosy to ją azorem poszczuję.Jest nam ciężko koniec z koncem związac a tu nam chciała zafundowac taką podwyżkę.Mnie nie jest stac na nowy samochód i coroczne wycieczki zagraniczne.Jako radna powinna Pani dbac szczególnie o ludzi ubogich i wielodzietnych ,te słowa również kieruję do radnych PO

 » No co jest (W temacie | 18-04-2015, 20:58:39)

Wszyscy pięknie liczą - koszt wywozu tyle, wpływu z opłat tyle. Różnica tyle. A gdzie są przychody ze sprzedaży segregowanych śmieci? Dlaczego nikt tego nie liczy? Skoro w ostatnim roku komunalka dopłaciła niby do wywozu, to dlaczego teraz startowała - czyżby chciała zwiększyć rzekome zadłużenie? Coś mi brzydko pachnie i to nie śmieci. Dlaczego nigdzie nie ma informacji o sprzedaży segregowanych odpadów?

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Tajemnicze odwołanie (25)
 » Areszt za podpalenie (7)
 » Poznaj Karola Nawrota (0)
 » Tradycyjne stoły wielkanocne (5)
 » Kolejny market spożywczy (26)
 » Jak dobrać firany? (0)
 » Podziękowała policjantom (9)
 » STRZELNO: Niedziela Palmowa (0)
 » Dwóch kandydatów na wójta (58)
 » Twoja kandydatka na radną (1)
 » Potrącenie uczestnika protestu (12)
 » Przegląd palm wielkanocnych (0)
 » Niedzielna wystawa stołów (1)
 » Tylko jeden kandydat (69)
 » 15. edycja gminnego konkursu (1)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ